ALTIN 487,38
DOLAR 7,9701
EURO 9,4633
BIST 10,4074
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 23°C
Sisli

Pandemide e-ticaret %159 artış gösterdi!

05.07.2020
61
A+
A-

Dünyanın önde gelen araştırma şirketi Nielsen, tüm dünyayı tesiri altına alan COVID-19 pandemi periyodunda Türkiye’nin e-ticaret kanallarında …

Dünyanın önde gelen araştırma şirketi Nielsen, tüm dünyayı tesiri altına alan COVID-19 pandemi periyodunda Türkiye’nin e-ticaret kanallarında yüksek satış artışları kaydettiğini açıkladı. Bu periyotta online alışverişte en çok satılan birinci üç eser ise saç boyası, ağda ve tüy dökücüler ile hijyenik pedler oldu.

Nielsen Türkiye Umum Yöneticisi Didem Şekerel Erdoğan, koronavirüs gündeminin Türkiye’de e-ticaret satışlarını önemli orantıda artırdığını vurguladı. Erdoğan; “Koronavirüs gündeminde e-ticaret satışları, geçen yılın birebir devrine nazaran ortalama %159 büyüdü” dedi.

Kendi saçını kendin boya!

E-ticaret kapsamında ölçtükleri kategoriler özelinde de Nielsen iç görülerini paylaşan Şekerel Erdoğan, pandeminin birinci periyodundan mayıs sonuna kadar en çok büyüme kaydeden birinci 10 kategorinin saç boyası (%845), ağda ve tüy dökücüler (%670), hijyenik ped (%480), hazır kahve (%419), saç kremi (%395), sabun ve duş jelleri (%331), çamaşır suyu (%319), diş macunu (%274), mesken temizleyicileri (%260) ve Türk kahvesi (%253) olduğunu belirtti.

İnternetten satışa devam

Şekerel Erdoğan, Türk tüketicilerin %41’inin salgından sonra internetten yaptıkları besin, içecek ve mesken arilik eserleri alışverişlerini artırdığını belirtti. Şekerel Erdoğan “Türk tüketicilerinin neredeyse yarısı (%49) bu eserleri internetten satın almaya orta ve uzun vadede devam edeceklerini belirtiyor” diye konuştu.

Yeni Normal’de yeni faktörler

Pandemi sonrasına ait Nielsen öngörülerine de değinen Nielsen Türkiye Umumî Yöneticisi Didem Şekerel Erdoğan, “yeni normal”de tüketici davranışlarını belirlemesi-şekillendirmesi beklenen 3 ana faktör olarak kalite ve performans, yerelin yükselişi ve teknolojinin tesiri ögelerini saydı.

Tüketici kalite arıyor!

Araştırmanın “Kalite ve Performans” başlığı ile ilgili konuşan Didem Şekerel Erdoğan, Türk tüketicilerinin %60’ının kaliteli ve sağlam eserler için daha fazla ödemeye hazır olduklarını belirtti. “Yerelin Yükselişi” faktörüne de değinen Şekerel Erdoğan, Türk tüketicilerinin %76’sının “Pandemi periyodunda market alışverişlerinde lokal markaları daha çok tercih ediyorum” dediğinin altını çizdi.

9 küresel ana trend

Teknolojinin, koronavirüs devriyle birlikte e-ticaret üzerinde büyük tesirinin olduğunu vurgulayan Didem Şekerel Erdoğan, Nielsen olarak bu başlıkta 9 küresel ana trend saptadıklarını belirtti. Bu trendleri abonelik servisleri, online’da taze azığın yükselişi, yeni hızlı/teslimat trendleri, toplumsal ticaret, AR/VR tasarrufu, canlı yayın, yapay zeka tasarrufu, sesli ticaret ve yeni ödeme seçenekleri olarak saydı.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.