ALTIN 392,22
DOLAR 6,8612
EURO 7,7521
BIST 8,5740
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 33°C
Parçalı Bulutlu

Organik gıda pazarı COVID ile büyüyor!

30.06.2020
469
A+
A-

Evrim KÜÇÜK Tesirleri acilen her dalda hissedilen COVID-19 salgını dünya umumunda kişilerin günlük ömürleri üzerinde de değişimler yaratıyor …

Evrim KÜÇÜK

Tesirleri acilen her dalda hissedilen COVID-19 salgını dünya umumunda kişilerin günlük ömürleri üzerinde de değişimler yaratıyor. Kişilerin sağlıklı beslenme konusundaki tercihlerini tekrar şekillendirmeye başlayan pandemi bu yıl organik besin dalı için şimdiden kıymetli sonuçlar doğurmaya başladı. 2018 yılında 95 milyar doları aşan ve geçtiğimiz yıl 100 milyar doların üzerine çıkan global organik besin satışlarının bu yıl yüzde 25’in üzerinde büyümesi ve beş yıl içinde 150 milyar dolarlık bir pazara ulaşması bekleniyor. Mahsusen Avrupa’daki büyüme, en büyük organik besin tedarikçilerinden Türkiye için kıymet taşıyor.

Ecovia Intelligence tarafından hazırlanan raporda, kişilerin virüse karşı bağışıklık sistemlerini güçlendirmek gayesiyle daha doğal yiyeceklere yönelmesinin global organik besin pazarındaki satışlarda değerli bir artış getirdiği belirtiyor. Kol eksperlerine nazaran sağlıklı beslenmeye yönelik talep kalıcı olacak ve pazar gelecek 5 yılda değerli bir büyüme gösterecek.

ABD’de birinci çeyrekte yüzde 20 büyüme

ABD’de de Organik Ticaret Birliği (OTA) ABD’de organik azık satışlarının 50 milyar doların üzerine çıktığını ve trendin güçlenerek devam edeceğini bildiriyor. OTA, 2020 ilkbahar devrinde satışların yüzde 20’den fazla arttığını belirtirken; süt, ekmek, makarna, pirinç, tahıllar, un ve maya üzere fırıncılık gereçleri de dahil olmak üzere tüm kıymetli besin kalemlerinde talebin sürmesini bekliyor.

Çin pazarı 2 yılda 31 milyar dolara çıkacak

Bölüm Asya ve Avrupa’da da süratli bir büyüme içinde. Hindistan’da birtakım organik azık platformlarının satışlarında yüzde 100 artış yaşandı. Yeni Delhi merkezli organik azık toptancısı ‘I Say Organic’, 25 Mart’ta başlayan tecrit tedbirleri boyunca satışlarının yüzde 100 arttığını bildirdi. Online satış kanalı Naturally Yours da satışlarında yüzde 70-80 artış kaydetti.

COVID-19’un Çin’in organik azık sanayisinde kıymetli tesirleri oldu. Çin’in azık ticareti yapan firmalarının birden fazla, ticarette dış köstekler nedeniyle memleketler arası siparişlerin yüzde 75 nispetinde düşüş yaşadı. Bununla birlikte salgından sonra sağlık Çinli tüketicilerin önceliklerinden biri haline gelmesiyle değişen beslenme alışkanlıklarının memleketin organik besin pazarını 2022 yılında 31 milyar dolarlık bir büyüklüğe çıkarması bekleniyor.

Almanya, Avrupa’da kesimin motoru olacak

Avrupa’da da satışlar hızlanıyor. “Organic Foods & Beverages – Küresel Market Trajectory & Analytics” raporuna nazaran global organik besin ve içecek pazarı 2025 yılına kadar yıllık ortalama yüzde 14.8 büyüme gösterecek. Bu periyot içinde Avrupa’da en büyük büyüme 8.9 milyar dolarla Almanya’dan gelecek. Avrupa’daki öbür yazarlarda da 5-6 yıllık devir zarfında 10.8 milyar dolar talep oluşması bekleniyor.

Avrupa pazarındaki talep artışı Çinli ihracatçı için iyi bir haber olarak görülüyor. Zira 2019 sonu itibariyle Çin, Avrupa pazarının en büyük tedarikçisi. Avrupa Birliği’nin (AB) geçtiğimiz yıl organik besin ithalatının neredeyse üçte biri Hollanda tarafından gerçekleştirildi. Almanya’nın ithalat içindeki üleşi yüzde 13, İngiltere’nin yüzde 12 ve Belçika’nın yüzde 11 oldu.

Türkiye, AB’nin organik tahıl ve turunçgil tedarikçilerinden

Organik ithalat için ana ticaret ortakları arasında Çin, Ukrayna, Dominik Cumhuriyeti ve Ekvador oldu. Çin’den yüklü olarak küspe ithalatı yapılırken, Ekvador, Dominik Cumhuriyeti ve Peru AB’ye organik tropikal meyve, fındık ve baharat ihraç etti. Organik tahıllarda ithalat yüklü olarak Ukrayna, Türkiye ve Kazakistan’dan yapılırken, organik şeker ithalatı Brezilya ve Kolombiya’dan gerçekleştirildi. Türkiye, AB devletlerinin organik turunçgiller ithalatında yüzde 25 hisse alırken, organik zerzevat ithalatında da yüzde 17’lik hisseye sahip oldu. Türkiye, AB’nin organik yağlı tohum alımı için de tercih ettiği pazarlar arasında.

Zerdeçal ve zencefil talebinde patlama!

Koronavirüs salgını boyunca bağışıklık sistemini güçlendirmek isteyenler baharat talebini patlattı. . Araştırma şirketi Nielsen’in olgularına nazaran, ABD’de haziranın 2. haftasına kadarki 14 haftalık devirde zencefil satışları yüzde 94 artarken, zerdeçal satışları yüzde 68, sarımsak satışları yüzde 62 artış gösterdi. Singapur merkezli besin ticareti kuruluşu Olam, Hint zencefili için talebin yıllık bazda yüzde 20, Vietnam zencefili ve karabiberi satışlarının da sırasıyla yüzde 65 ve 15 arttığını bildirdi. Asya baharatı ticareti yapan Legend Exim’i denetim eden AR Azeem, Myanmar da üretilen zerdeçal satışlarının son 3 ayda yüzde 30 arttığını söyledi. Baharat talebindeki artış fiyatlara da yansıyor. Çin zencefilinin fiyatı 2 yıl evvelki 7.5 yuan/ kg seviyesinden 10 yuan/kg seviyelerine yükseldi.

Organik azık hem beşere hem etrafa dost

Dünyada havayı, suyu ve toprağı kirletmeksizin, hastalık ve zararlıların tesirini en aza indirecek ziraî tekniklerin geliştirilmesine her geçen gün duyulan gereksinim artıyor. Bu muhtaçlığı karşılayacak, tabiata dost üretim metodu “Organik Tarım” olarak nitelendiriliyor. Organik tarım, insan sıhhatine ve etrafa zarar vermeyen ve üretimde hiçbir kimyasal girdi kullanılmadan, üretimden tüketime kadar her aşaması denetimli ve sertifikalı bir ziraî üretim biçimi. Organik tarımda eser yetiştirilmesi, toplanması, hasat, kesim, sürece, ambalajlama, etiketleme, depolama, taşıma ile eserin tüketiciye ulaşmasına kadar olan sair tüm süreçlerde kimyasal husus yahut tarım ilacı kullanılmıyor.

ETİKETLER: , , , ,
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.