ALTIN 483,72
DOLAR 7,8221
EURO 9,2899
BIST 10,2890
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 20°C
Sağanak Yağışlı

Evde Artan Tüketim ve Yükselen Sipariş Trendi, ‘Gıda’nın Dinamosu Olacak…

22.05.2020
91
A+
A-

Covid-19 salgının yarattığı “talep çöküşü”nden en az etkilenecek kollar arasında konum alan azık kolunda, dışarıda azalan yeme-içme trendinden …

Covid-19 salgının yarattığı “talep çöküşü”nden en az etkilenecek kollar arasında konum alan azık kolunda, dışarıda azalan yeme-içme trendinden doğacak açık, mesken tüketiminde ve yeme-içme siparişindeki artış ile kapatılacak. Hazırlıkların tüm süratiyle sürdüğü, 2-5 Eylül tarihleri aralığında TÜYAP’ta düzenlenecek olan WorldFood İstanbul Fuarı ise, besin kolu temsilcilerini “yeni normal”in fırsatları ile tanıştıracak.

Türkiye’de 14 Nisan’dan bu yana yayılma suratı denetim atlına alınan, 24 Nisan’da ise birinci kere illeti yenenlerin yeni vaka sayısını geçtiği Covid-19 salgını, iktisatta ve çevre hayatta “yeni normal” periyoda geçiş hazırlıklarını hızlandırıyor. Türkiye’de değerli bir ekonomik hacme sahip yeme-içme kesimi ise, yeni periyoda ait hazırlıklarını süratle sürdürürken, Covid-19’dan en az etkilenen kollar arasında mekan alması nedeniyle de kesim temsilcilerinin yüzlerini güldürüyor.

Covid-19 öncesinde yeme-içme trendinde mesken dışı tüketime 2019’da 110 milyar TL harcayan Türkiye’de trend, hane halkı tüketimde ve dışarıdan yeme-içme talebinde artışa dönüştü. Türkiye’nin “yeni normal” koşulları göz önüne alındığında, kesimin ivme kazanmasının 2021 yılını bulacağını belirten WorldFood Istanbul Fuarı Yöneticisi Semi Benbanaste, bilhassa dışarıda yeme-içme bölümü ile oteller ve konaklama tesislerinin kapasitelerinin 2021 yılı itibariyle artacağını söyledi:

“Gıda dalının mecburî harcama kalemleri arasında bölge alması nedeniyle Covid-19 salgınının yarattığı talep çöküşünden en az etkilenecek kol olacaktır. Bu nedenle sair tüm endüstrilerde kıymetli bir üretim düşüşü beklenirken, azık ve içecek endüstrilerinde üretim artışları gerçekleşecektir. 2020 ve 2021 yıllarında besin ve içecekler endüstrisinin kıymeti kritik seviyede olacaktır.”

Artan Azık Güvenliği Hassasiyeti ve Türkiye’nin Potansiyeli

Covid-19 salgınını devletlerde besin güvenliği konusunu öncelik sıralamasında yukarı taşıdığını hatırlatan Benbanaste, “Önümüzdeki devirde memleketler tarım ve besin eserleri gereksinimlerini daha çok kendi devletlerinden karşılamaya yöneleceklerdir. Yurtiçinde üretimin arttırılması, en azından kritik ortamlarda yerinde üretim yapılması ön plana çıkacaktır,” dedi. Benbanaste; devletlerin tarım üretiminde birçok kısıtları olduğunu da hatırlatırken, bu nedenle de tarım ve besin eserlerinin ticaretinin artış trendinde devam edeceğini ekledi:

“Türkiye bilhassa gelişmiş besin ve içecekler sanayi ile yeni periyotta yine yapılanacak olan besin tedarik zincirleri içinde kendisine ek ortamlar bulacaktır. Mahsusen AB pazarı ile yakın ve komşu devlet pazarları, besin tedarik güvenliklerini sağlamak için Türkiye’den daha çok çeşit ve ölçü ithalat yapacaktır. Münhasıran Covid-19 devrinde birtakım değerli memleketlerin tarım ve azık eserlerine ihracat yasakları getirmeleri Türkiye üzere alternatif tedarikçilerin değerini arttırmıştır. 2-5 Eylül tarihleri aralığında TÜYAP’ta bu yıl 28’incisi gerçekleştirilecek WorldFood Istanbul’da dal temsilcilerimizi ‘yeni normal’e hazırlarken, azık güvenliği başta olmak üzere öne çıkan husus başlıklarında gelişecek trendlere ait kol temsilcilerimize rehber olmaya devam edeceğiz. Türkiye’nin sahip olduğu avantajı artırmak için, 2018 yılından bu yana tüm fuarlarda kullandığımız Hyve Connect pratiğimiz da dahil olmak üzere, yeni periyot iş modelleri ile yerli – yabancı katılımcılarımızı fuar ziyaretçileri ve yabancı alıcılar ile buluşturmaya devam edeceğiz. Türkiye’nin lezzetlerini, kesim temsilcilerimizin kabiliyet ve eserlerini, nahiyeye ve yerküreye WorldFood Istanbul aracılığı ile ulaştırmaya devam edeceğiz.”

2019’da 45 Memleketten, 500 Iştirakçi ve 20 Bini Aşkın Ziyaretçi

27. WorldFood Istanbul Fuarı’nda 45 memleketten, 500 iştirakçi ve 20,746 ziyaretçi ağırlanırken, bir evvelki yıla nazaran yüzde 29’luk bir büyüme ile 2019’u kapattı. Memleketler arası ziyaretçi orantısında ise yeniden bir evvelki fuara nazaran artış yüzde 87 oldu. 27. WorldFood İstanbul’da İHBİR ile birlikte düzenlenen, kol oyuncularına yeni alım, iş, iş geliştirme ve paydaşlık fırsatları sunan Alım Heyeti Programı ile; Çin, Fransa, Almanya, Rusya, İngiltere, Hindistan, Hollanda ve A.B.D üzere maksat pazar olan birçok memleketten 100’ün üzerinde yabancı profesyonel alıcı ağırlandı. Fuarda iştirakçiler ile alıcılar arasında 3.000’in üzerinde B2B içtima gerçekleştirilerek yeni iş birliklerine imza atıldı.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.