ALTIN 483,51
DOLAR 7,9245
EURO 9,3757
BIST 10,3719
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 23°C
Az Bulutlu

Dünya Bankası’ndan Türkiye’nin eğitim projesine destek

27.06.2020
66
A+
A-

Dünya Bankası’ndan yapılan açıklamaya nazaran, Dünya Bankası bugün Inançlı Mektep ve Uzaktan Eğitim Girişimi için Türkiye Cumhuriyeti’ne sağlanan …

Dünya Bankası’ndan yapılan açıklamaya nazaran, Dünya Bankası bugün Inançlı Mektep ve Uzaktan Eğitim Girişimi için Türkiye Cumhuriyeti’ne sağlanan 143,8 milyon euro (160 milyon ABD doları eşdeğeri) fiyatındaki krediyi onayladı.

Girişim, COVID-19 pandemisi sırasında ve sonrasında eğitim sisteminin mektep çağındaki evlatlara e-öğrenme imkanlarını eşit bir halde sunma kapasitesini arttırmayı amaçlıyor.

Açıklamada görüşlerine yan verilen Dünya Bankası Türkiye Devlet Yöneticisi Auguste Tano Kouame, kredinin onaylanmasına ait şunları kaydetti:

COVID-19 acil durumu online eğitimin artık bir alternatif olmadığını, bir gereklilik olduğunu kanıtlamıştır. Bu devirde Türkiye’nin dijital eğitim sisteminin kapsamını ve dayanıklılığını artırmasını desteklemekten büyük memnunluk duyuyoruz. Girişim birebir vakitte uzak yerlerdeki evlatlar ve gençler, düşük sosyoekonomik geçmişe sahip evlatlar, engelli evlatlar, mülteci yahut anadili Türkçe olmayan öteki evlatlar üzere kırılgan durumdaki evlatların gereksinimlerine karşılık vermeyi de amaçlıyor.”

Girişimin Hizmet Ekibi Önderi Joel Reyes ise şu değerlendirmelerde bulundu:

“Proje bir yandan uzun vadeli karma (sınıf ve online) eğitim gereksinimlerini desteklemek ve gelecekte yaşanabilecek şoklar önünde eğitim hizmetlerinin sunulmasını sağlayacak daha güçlü bir dijital eğitim sistemini yaygınlaştırmak için haber teknolojisi ve eğitim altyapısını ve kurumsal temelleri oluştururken birebir devirde COVID-19 acil durum müdahalelerini ve mektebe dönüş faaliyetlerini desteklemektedir.

Son olarak, Türkiye’nin dijital eğitim sisteminin güçlendirilmesi, platformun ve platform olgularının çok iklim hadiselerine, elektrik kesintilerine dayanıklı hale getirilmesi, velev kağıt tasarrufunun ve ulaşımın sınırlanması yoluyla karbon emisyonlarının azaltılması üzere değerli çevresel ve afet riski idaresi ile ilgili ortak yararlar sağlayabilir.”

Ulusal Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından uygulanacak olan girişimin 3 bileşeni şöyle:

“(1) Acil Durum Temas Imkanları ve Acil Durumlarda Eğitim için BT Altyapısı. Bu bileşen MEB’in COVID-19 salgınına karşı tatbike koyduğu tedbirler kapsamında devletin e-öğrenme platformunun (Eğitim Bilişim Ağı – EBA) genişletilmesini finanse etmektedir. Bileşen tıpkı vakitte geleceğe yönelik bir Yeni Dijital Eğitim Sisteminin (YDES) geliştirilmesini ve yaygınlaştırılmasını da desteklemektedir. (2) Güvenlik ve Kalite için Dijital İçerik. Bu bileşen, COVID-19 sebebiyle mekteplerin gizli olduğu devirde, sınıf temelli eğitime kademeli bir formda dönüş için uzaktan eğitim içeriğini desteklemek ve karma eğitim ve öğrenmeyi (sınıf temelli ve online) güçlendirmek hedefiyle yapılacak mal ve hizmet alımlarını, danışmanlık hizmetlerini, eğitimleri ve küçük yenileme işlerini finanse edecektir. (3) Eğitim Teknolojilerinin Dayanıklılığı için Kurumsal Kapasite Oluşturma. Bu bileşen MEB’in inançlı ve eşitlikçi dijital eğitim hizmetlerinin daima bir formda sunma kapasitesini ve girişim uyum, idare, izleme ve kıymetlendirme kapasitesini güçlendirecektir.”

Risk azaltma faaliyetleri de bulunuyor

Girişim COVID-19 sebebiyle mekteplerin kapanmasından kaynaklı öğrenme kayıplarına karşı en kırılgan durumdaki mektepliler için eşitlik müdahalelerini içeriyor.

Girişim kapsamında cinsiyete dayalı uzaktan eğitim gereksinimlerini ele almaya yönelik faaliyetler ile risk azaltma faaliyetleri de bulunuyor ve izleme göstergeleri cinsiyet bazında ayrıştırılıyor.

Başkaca, online uzaktan eğitim platformunun haftalık tasarrufunu neredeyse 12 milyon birinci ve orta talim talebesine çıkaracak ve 900 binden fazla hocaya sertifikalı online eğitim sağlayacak.

Girişim sonuna kadar, 100 bin online sınıf yoluyla 5 milyon öğrenci eğitim bilişim platformunu birebir anda kullanabiliyor olacak. Kurulacak olan Eğitim Teknolojileri Yenilikçilik Merkezi birinci ve orta talim talebeleri, şahsi eğitim ve karma öğrenme talebeleri için 30 binden fazla yeni dijital eğitim materyalinin geliştirilmesini, test edilmesini ve yaygınlaştırılmasını destekleyecek.

Girişim, mahsusen öğrenme ve beceri edinimi yoluyla insan varlığının geliştirilmesine yönelik taahhütlerin bölge aldığı Dünya Bankası Kümesi Türkiye Devlet İşbirliği Stratejisindeki (2018-23 MY) haddinden fazla yoksulluğu sona erdirme ve paylaşılan refahı arttırma misyonu olmak üzere, Dünya Bankası Grubu’nun stratejik öncelikleri ile entegrasyonlu bulunuyor.

Girişim, devletin eğitim siyasetleri arasında, Türkiye’nin 2023 Eğitim Vizyonu, MEB’in 2019-2023 Strateji Dokümanı ve Onbirinci Kalkınma Planı ile de koordinasyonlu.

Kaynak: AA

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.