ALTIN 443,20
DOLAR 6,9750
EURO 8,2215
BIST 9,1412
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 30°C
Az Bulutlu

BDDK’dan bankalara: Öteleme taleplerini karşılayın

08.07.2020
20
A+
A-

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), koronavirüs salgını sonrası olağanlaşma periyodunda finansal kurumlara ferdî ve ticari …

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), koronavirüs salgını sonrası olağanlaşma periyodunda finansal kurumlara ferdî ve ticari müşterilere kolaylık sağlayacakları hususları bildirdi. 

BDDK, banka ve banka dışı mali kuruluşlara sıradanlaşma devrinde ferdî ve ticari müşterilere kolaylık sağlamaları konusunda 11 unsurluk talimat hazırladı.

Kurum, ilgili kuruluşlardan, ferdî ve ticari müşterilerin vade tarihi 2020 yıl sonuna kadar olan ödemelerine ait öteleme taleplerinin karşılanmasını ve ötelenen nakit akışları için aktüel piyasa koşullarına münasip fiyatlama yapılmasını istedi.

Kredi kartı aidatlarına kolaylık

BDDK, kredi kartı aidatları için kolaylık sağlanmasını da talep etti. Bu kapsamda kredi kartı aidat tahsilatına itiraz eden müşterilerin talebi doğrultusunda tahsilatın muvakkat bir vadeyle ertelenmesini isteyen BDDK, sair taraftan makul ve somut münasebetler olmaksızın kredi kartı limitlerinin kısıtlanması ve kredi kartlarının nakit çekime kapatılması gibi uygulamalar hakkında mevzuatta belirtilen kurallardan daha ihtiyati ve sıkı pratiklere gidilmemesi gerektiğini kaydetti.

Kredi sigortalarında aktif sorgulama ve tazmin

BDDK, ilgili kurumların Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili alt düzenlemelerine makul hareket etmesi gerektiğinin altını çizdi. Kurum, krediye bağlı sigorta poliçelerinde temerrüt hali gerçekleşince tazmin koşulları oluşup oluşmadığının resen sorgulanması, varsa kredi geri ödemesinin sigorta poliçesinden kolay kolay karşılanmasını sağlayacak bir sistemin işletilmesine gerekliliğine işaret etti.

Bankacılıkta 60 yaş üstü ve emeklilere kolaylık

Kaynaklara nazaran, BDDK’dan bankalara giden metinde, “Emekli aylığı alan ve/veya 60 yaşın üzerindeki müşterilerin sık dışarı çıkamamalarından mütevellit ATM’den tek seferde aylıklarını çekebilmeleri, bürolardan ve davet merkezlerinden süratli ve kâfi hizmet almalarının sağlanması, emekli aylıklarını alan müşterilerin aylıklarını almak istedikleri bankalarının değiştirilmesinde fiili kösteklerin kaldırılması ve taleplerin şikayete mahal verilmeksizin devranında tarafına getirilmesi, 60 yaş üstü emeklinin bürolara gitmeye icbar edilmemesi (kart teslimi dahil) gerekli görülmektedir.” tabirleri nokta aldı.

Salgın periyodunun başında bankalara talimat verilmişti

BDDK, bankalar ve banka dışı mali kuruluşlarla ilgili müşterilerden gelen taleplerin tertipli olarak takip edildiğini ve verilen talimata münâsib hareket edilmesi gerektiğini bildirdi.

Kurum, 20 Mart’ta bankalara gönderdiği talimatla COVID-19 salgını devrinde bankaların müşterilere kolaylık sağlamasını istemiş, iş dünyası ve vatandaşların salgın periyodunu en az hasarla atlatabilmesi için 50’ye yakın önlemi hayata geçirmişti.

ETİKETLER: , , ,
ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.